Pause i en stressende hverdag

«In the midst of movement and chaos, keep stillness inside of you.»

– Deepak Chopra

Vi i Energica elsker yoga, flere av oss har holdt på i mange år. Og naturligvis har vi også et nært forhold til meditasjon. Den avsluttende savasana er i seg selv meditativ. Denne stillingen handler kun om avspenning og restitusjon. Å gi slipp og bare la seg synke ned i et hav av fred og harmoni. Av den grunn er savasana den gitte avsluttende posisjonen for all yogapraksis.

I en hektisk hverdag kjennes det ekstra godt å ta seg tid til selvpleie, som yoga faktisk er. Sitter du foran en PC hele dagen så finnes det ganske mange yoga- og meditasjonsøvelser du kan gjøre på plassen din. Og har du en jobb hvor du er på føttene dagen lang så finnes det flere måter å få inn små yogaøvelser i løpet av dagen. Har du 2 minutter til overs, sett deg med hendene på lårene dine og la føttene hvile på gulvet. Benytt mindfulness når du puster, vær bevisst på innpust og utpust. Hør alle lydene rundt deg; bare la dem gå inn og ut av bevisstheten din jevnt, samtidig som du føler kroppen være tilstede. Dette er en øvelse vi ofte bruker når vi kjenner skuldrene blir ekstra høye og kroppen litt stiv.

Her er en kort snutt som vi liker godt.  Kanskje du også kan få nytte av denne!

Alt kan gjøres sittende på en stol og etterpå kjenner du deg mindre anspent og klar for å takle resten av dagen.

Ikke medlem?

Yogamatte og spray + 3 bøker

Din pris: 0,- *Porto kr 129,-